Crash Landing On You

   Crash Landing On You Dizi | Konusu | Oyuncuları | Fragman | Yorum

Sizleri Kuzey Kore'ye Götürüyorum....
Bu dizinin yeri bende ayrı, nedenini henüz tam olarak bende bulamadım ama cağnım dizimizi farklı kılan çok şey vardı bundan dolayı olabilir 😃
Farklı şeyler görmek hangimizi memnun etmez ki öyle değil mi?!
Başrollede ise ekranlar başında çok severek izlediğimiz 
Hyun Bin ve Son Ye-Jin var‼ Bana göre bu yılın en iyi yapımlardan biri olan bu güzel diziye gelin birlikte bakalım..

...DİZİNİN FRAGMANLARINI YAZININ EN ALTINA BIRAKTIM 
KEYİFLİ SEYİRLER...

D İ Z İ   H A K K I N D A

2019 Kore dizileri arasında belki de en merakla beklenen dizilerden biri Crash Landing On You! NetflixtvN yapımı Romantik-Komedi Dram türünde olan 16 bölümlük dizinin senaristliğini Park Ji-Eun yaparken yönetmenliğini ise Lee Jung-Hyo yapıyor.

Son zamanlarda Netflix yapımı Kore dizileri sayısı oldukça arttı. Yine Netflix yapımı olan ve sayfamda bulunan bu Kore dizilerine de bakabilirsiniz: (The King: Eternal Monarch)  -  (Itaewon Class)

Crash Landing On You Konusu
Yoon Se-Ri uzun bir süre önce ailesiyle bağlarını kopartmış ve kendi yolunu çizmiş genç bir kadındır. Bir gün önemli bir şirketin sahibi olan babası ona şirketi devredeceğini açıklar. Beklediği fırsata kavuşan Yoon Se-Ri bu duruma çok sevinir. Şirketin varisi olduğu açıklanmadan bir süre önce yamaç paraşütü yapmak ister. Kendisine havanın iyi olmayabileceği söylense de önemsemez. Bir süre sonra çok şiddetli bir fırtına çıkar ve Yoon Se-Ri kontrolü kaybederek savrulur. Gözlerini açtığında tanımadığı bir yerdedir. Nerede olduğunu anlayıp eve dönmek için iletişim kurmaya çalıştığı sırada karşısına bir asker çıkar. Yoon Se-Ri asla tahmin etmeyeceği bir yerde olduğunu öğrenir: Kuzey Kore topraklarında! Kuzey Koreli bir asker olan Lee Jung-Hyeok’la tanışır ve ondan yardım ister. Fakat Lee Jung-Hyeok’u ikna etmek de evine dönmek de kolay olmayacaktır!
               OYUNCULARIMIZI KISACA TANIYALIM

Son Ye-Jin: 
Dizide varlıklı bir ailenin kızı olan Yoon Se-Ri karakterini canlandırmaktadır. Kızımız inatçı biridir.

Hyun-Bin: 
Dizide Kuzey Koreli bir subay olan Lee Jung-Hyeok karakterini canlandırmaktadır.

Seo Ji-Hye: 
Dizide Kuzey Koreli bir müzisyen olan Seo Dan karakterini canlandırmaktadır. Annesi Pyongyang'da elit bir mağazanın sahibidir ve babası üst düzey bir devlet memurudur. Varlıklı ailesinden ve güzel bir kadın oluşundan daha çok yeteneklerine ve hayatta kalma azmine güvenen akıllı bir kadındır.

Kim Jung-Hyun: 
Dizide zengin ve yakışıklı bir iş adamı olan Koo Joon-Hee karakterini canlandırmaktadır. Bir gün, aniden ortadan kaybolur.


 DİZİ HAKKINDA YORUMUM VE BİRAZDA KONUSU HAKKINDA KONUŞAYIM (SPOİLER İÇEREBİLİR)
Bu dizinin yeri bende ayrı nedeni ise (bana göre) bu yılki bir çok yapımdan farklı oluşu. Dizide ki farklılık şu bana eski Kore Dizilerini hatırlattı öyle bir havası vardı, çoğu sahnlerinde 2000'li yılların Kore Dizilerini anımsatıı bana ve KUZEY KOREDE geçiyor oluşuda tabiiki de ayrı bir farklılık. Güney Kore yapım bir dizi de Kuzey Kore'yi izlemek benim için merak ve heyecan doluydu. Pek emin değilim ama sanırım senaryoyu yazarken Kuzey Koreli birisinden de yardım almışlar. İki ülkenin aynı milletten olması ve aynı dili konuşuyor olması; buna rağmen böylesine düşman olmaları Koreli olmasak bile üzüyor insanı. Karakterlerin iki ülkenin birleşmesi konusundaki belirsiz umutlarına öylesine sıkı tutunmaları duygu dolu sahneler yaşattı bize.Ama orada geçen sahneler kısıtlıydı buna üzüldüm açıkçası. 
Ayrıca dizideki oyuncu seçimlerine ba-yıl-dım.
Bence oyuncu kadrosu mükemmeldi ve roller cuk diye oturmuştu.
Ana karakterlerimizi Son Ye-jin ve Hyun Bin oynuyor. Kadın başrolümüzü Personal Taste'de izledim orada da çok sevmiştim ve güzelliğine hayran kalmıştım bu dizide bir daha kaldım. Ama sanırım kadın zaman geçtikçe daha bir güzelleşmiş. Dizideki Yoon Se-Ri karakteri ise ilk başlarda pek ısınmadım bölümden bölüme karakterdeki samimiyeti daha çok gördüm
Büyük bir şirketin sahibi ve başka bir büyük şirketin varisi olan Yoon Se-Ri (kadın başrolümüz) bir gün bir paraşüt kazası sonucu (bu size yok daha neler dedirtmiş olabilir ama olay tamda bu ve her şey burada başlıyor) güzel, zengin kadın başrolümüz Kuzey Kore'ye ait bir askeri bölgeye düşer. Ve  yakışıklı askerimiz Ri Jeong Hyeok'un onu bulmasıyla olaylar gelişir. Aslında izleyince sizde fark edeceksiniz ki ortada kocaman bir İmkansız-Aşk var.

  Bu arada kızımız Yoon Se-Ri'nin küpesine kadar üstündeki her şey markaymış.Hatta pazarcı eteğide markaymış. Biraz abartmışlar gibime geldi ama neyse giymiş yakışmış bende beğendim valla yalan yok ama marka olduğunu duyunca böyle biraz kalbim sıkışmadı değil :)

Hyun Bin zaten bildiğimiz adamın dibi olmaya dewamke. Dizide ilk başta karakter olarak çok soğuk kalıyordu. Fakat Kuzey Kore ve onun orada asker oluşunu düşününce çoookk normal karşıladım. Ama konuşmasa bile yüzündeki ifadeler cümleler anlatıyordu. Onu asker üniforması ile görmek çok hoşuma gitti. Acayip beğendim ehehe :) Bakın çok tatlış bir gif buldum üzülmüş mü ayy yerim 😄
Burada Huyun Bin'in semt oturuşuna bittim çok iyi yaa 😁
Diğer karakterleri de çok sevdim, abartılı veya zorlama bulduğum bir karakter yoktu. 

Özellikle Ri Jeong Hyeok'un üstleri ve köydeki ajummalar bayılarak izlediğim karakterler oldular. Harikaydılar ya harika... 

İkinci çifti konuşalım biraz, Gu Seung-joon ve Seo Dan, izleyince ister istemez aptalca sırttığım bir çift oldu. Hatta ikinci çiftin ilişkisi, kimyası, ve diyalogları daha çok hoşuma gitti.

Çok pis spoiler vereceğim şimdi size almak istemeyenler üç noktaya kadar okumasın. 
Bu güzel ikinci çiftimizin sonu hiçte güzel bitmedi. Hala hatırladıkça gözlerim dolar ağlarım :( 

Onların anılarına güzel fotoğraflar, gifler bırakayım böyle bitmemeliydi...




Dizide rahatsız etti demem doğru olmaz ama hoşuma gitmeyen bir şey vardı. Kuzey/Güney farklılığının en çok hissedildiği yer elbette Koreceydi. Kuzeyli karakterlerle Güneyli karakterlerin konuştuğu Korece arasında önemli faklılıklar vardı; bunu anlayamasam da tahmin etmek güç değil. Zaten diyaloglardan da anlaşılıyordu bu. Yine de bunu yalnızca belirtildikleri zamanlarda değil, doğal şekliyle anlayabilmek isterdim. Ancak öyle keyfi çıkardı bu durumun. 
Koreli olmayan veya Korece'ye hakim olmayan her izleyici için dizideki bu durum kesinlikle bir kayıptı bence. 

Ama beni çok rahatsız eden bir şey vardı klişeden de çıkan TESADÜFLER
Kader diye adlandırarak daha nereye kadar sürdüreceklerdi acaba suyunu çıkardınız.
Alın size. Bam Bam klişeli tesadüfler geberin

Bunlar dışında dizide hoşuma giden daha fazla şey var. Sonu gerçekçi biten diziler, filmler her zaman aklımda daha çok kalmış bana kendisini daha çok sevdirmiştir.    Crash Landing On You dizisinin sonunda oldukça ütopik bir esinti bekliyordum ama her ne kadar içimi burkan bir son olsa da yine pek çok diziye göre realist bir şekilde bitti hikayemiz. Bunu sevdim dostum...

Bu arada şu güzel karakteri de çok sevdim aslında onu da açıklardım ama 
bence diziyi izleyin. 16 bölümü özet geçmiş gibi hissedecem yoksa.

Hoşuma giden bir başka önemli şey ise gereksiz yerme, taşlamaların olmamasıydı. Elbette Kuzey Kore ile bildiklerim oldukça sınırlı ama abartılı bir kötülemeyi de hissederdim diye düşünüyorum. Mantıksız gelen hiçbir eleştiri yoktu bence dizide. Keza Kuzey'e olduğu kadar Güney'e de yöneltilen eleştiriler vardı. Her iki tarafın da birbirileri hakkında başkaları tarafından oluşturulan ön yargıları olduğunu gördük. Dışarıdan bakan biri olarak iki tarafın, farklılıklarından çok "aynılıklarının" daha baskın olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden orta yolu bulabilmeleri ve yeniden "bir" olabilmelerini umut ediyorum. 
Benim listemde unutulmayacak diziler arasında yerini aldı. Kurgusu, karakterleri ve atmosferiyle de bu yerini sağlamlaştırdı. Elbette zıtlıklar üzerine kurulu bir hikayeydi izlediğimiz fakat artık ezberlediğimiz kalıpların dışına bir adım da olsa atmayı başardı bence. Hatırlanmaya değer karakterler, sahneler ve diyaloglar sundu izleyiciye. Kısacası Crash Landing on You iyi ki izledim dediğim bir dizi oldu. Kesinlikle önereceğim diziler arasına da girdi. 
Hala izlemeyenlere sesleniyorum ''Bence Daha Fazla Beklemeden İzleyin Kaybedeceğiniz Hiçbir Şey Yok. Her ayrıntısıyla olmasa da Kuzey/Güney İlişkisini anlayacağınızı düşünüyorum.''

FRAGMANLAR



Kendinize Çok İyi Bakın Hoşçakalın 💕

Yorum Gönder

0 Yorumlar