Itaewon Class Dizi | Konusu | Oyuncuları | Fragman | Yorum


Herkese Merhaba...
Park Seo Joon'umuz yakışıklimuz cağnım oyuncumuzun yeni dizisi ile karşınızdayım...
Bu dizi beni derinden etkiledi yahu. 
Çookk beğendiğim bir dizi oldu, çok iyiydi.
Ve ilk defa başrol kahramanımız tek başına değildi (bu şey bir harika dostum)
Dizi boyunca hep birlik içindeydiler,
isminin hakkını sonuna kadar veriyor, cidden bir sınıf gibiydiler.

...DİZİNİN FRAGMANLARINI VE SEVDİĞİM BAZI DİZİ MÜZİKLERİNİ YAZININ EN ALTINA BIRAKTIM 
KEYİFLİ SEYİRLER...

Okumaya Başlamadan Önce Şuraya Link Bıraktığım Yayına da Baksanız Çok Mutlu Olurum :) Bakmasan da Canın Sağ olsun Be :) 

DİZİ HAKKINDA

Dram, gençlik ve romantizm türündeki yeni Kore dizisi 16 bölüm olarak
JTBC kanalında ve Netflix’de yayımlanandı.
2 yıl boyunca yayımlanan bir Webtoon’dan uyarlama olan dizinin
yönetmenliğini Kim Sung-Yoon, senaryo yazarlığını ise Jo Gwang-Jin yaptı.
Dizi, Jo Gwang-Jin tarafından kaleme alınan "Itaewon Class" adlı bir webtoondan uyarlamadır.

ITAEWON CLASS DİZİSİ KONUSU

Dizi, adaletsiz bir dünyada yükselmeyi başaran inatçı ve cesur bir grup insanın etrafında dönmektedir. Itaewon’da 'Jagga' adlı bir restoran zincirinin sahibi, Jang Dae-Hee (Yoo Jae-Myung) ve onun oğlu (Ahn Bo-Hyun), Park Sae-Ro-Yi’nin 
(Park Seo-Joon) hayatını mahvetmekle kalmaz, babasının ölümüne neden olurlar. Park Sae-Ro-Yi, intikam almak için sahibi oldukları 'Jagga' restoran zincirini 
yok etmeye karar verir ve aynı bölgede bir restoran açar.

Yaşanılan bu zorlu süreçte  Güney Kore’nin başkenti Seul’de bar açmak isteyen 
eski mahkum ve arkadaşların hayallerini gerçekleştirmek için karşılarına çıkan zorlukları ve düşmanlarını nasıl yendikleri en güzel şekilde anlatılmış ve biz seyircilere en ders verici şekilde aktarılmış.




OYUNCULARIMIZI TANIYALIM

Erkek Başrolümüz Park Seo-Joon: 
Dizide Park Sae-Ro-Yi karakterini canlandırıyor. İnandığı doğruların peşinden gitmeye karar vermiş dürüst bir o kadar cesur kişiliğiyle ön plana çıkıyor. 

Kadın Başrolümüz Kim Da-Mi:
Dizide Jo Yi-seo karakterine hayat veriyor. Sosyal medyada ünlü bir genç kızı canlandırmaktadır. Jo Yi-seo ilerleyen sürelerde Park Sae-ro-yi'nin restoranında müdür olarak çalışmaya başlar.


Yoo Jae-myung: İçine kapanık bir çocuğun ve babasının hayatını mahveden Jagge restoran zincirinin sahibi rolünü canlandırmaktadır. Dizide Jang Dae-Hee rolünü üstlenen Koreli oyuncu, açlık ve yoksulluk içinde kendi şirketini bu günlere getirmiştir.


Ünlü Şarkıcı Kwon Nara:
Oh Soo-ah karakterini canlandırmaktadır. Dizide  Park Sae-Ro-Yi'nin ilk aşkı olarak izleyiciyle buluşmaktadır. Soo-Ah aynı zamanda Jagga adı verilen restoran zincirinin bir çalışanıdır.
Etrafındaki insanların güvenini kazanmayı başarmış olan yetenekli bir kariyer kadınıdır.


Kim Dong-Hee çok beğeniyorum kendisini:
Dizide Jang Dae-Hee'nin (Yoo Jae-Myung) evlilik dışı ve en küçük oğlu olan Jang Geun-Soo karakterini canlandırmaktadır. Ailesi tarafından hiç sevgi görmemiş birisidir. Evlilik dışı bir çocuk olduğu için babası onu gerçek varisi olarak görmez ve bu yüzden ona karşı hep ilgisiz kalmıştır. Annesi sadece para düşkünü birisidir ve onu sürekli ihmal etmiştir. Bir gün, Park Sae-Ro-Yi (Park Seo-Joon) ile karşılaşır ve ona borçlanır. Ona karşı olan borcunu ödemek için onun yeni dükkanında part-time olarak çalışmaya başlar ve dükkanın başarılı bir hale gelmesi için elinden geleni yapar.   

                                                           
Ahn Bo-Hyun bu adama bayılıyorum:
Jang Dae-Hee'nin (Yoo Jae-Myung) en büyük oğlu olan Jang Geun-Won karakterini canlandırmaktadır. Kendisini 'Jangga Group'un varisi olarak görmektedir. Oldukça kibirli birisidir. Sahip olduğu para ve gücü etrafındaki güçsüzleri ezmek için kullanmaktadır. Ancak, zeki birisi değildir ve her işi eline yüzüne bulaştırmaktadır.


Kızımız Lee Joo-Young güzeli: 
Pocha (Kore sokak lezzetleri) mutfağı aşçısı olan Ma Hyun-Yi karakterini canlandırmaktadır. Ancak, yetenekli bir aşçı değildir ve yemeklerini özel yapan hiçbir şey yoktur. Park Sae-Ro-Yi'nin (Park Seo-Joon) yeni dükkanında aşçı olarak çalışmaya başlar. Burada, bir aşçı olarak kendini geliştirir. Onu daha önce Weightlifting Fairy Kim Bok Joo dizisinde görmüşüzdür Bok Joo'nun en yakın arkadaşlarından biriydi.


Ryoo Kyung-Soo: 
Dizide Park Sae-Ro-Yi'nin (Park Seo-Joon) yeni dükkanında garson olarak çalışan Choi Seung-Kwon karakterini canlandırmaktadır. Eskiden bir mafya için çalışmıştır ve Park Sae-Ro-Yi'nin eski koğuş arkadaşıdır.


Chris Lyon:
Kim To-Ni, annesi Gine'li babası Koreli bir melez. Kore'ye babasını bulmaya gelen Toni, yarı zamanlı olarak Park Sae-Ro-Yi'nin yanında çalışmaya başlar. 
(Çok sempatik tatlış değil mi sizcede :)



 DİZİ HAKKINDA YORUMUM VE BİRAZDA KONUSU HAKKINDA KONUŞAYIM 
(SPOİLER İÇEREBİLİR)
Konusu: Lise yıllarında, Park Sae-Ro-Yi okulda başka bir öğrenciye zorbalık yapan sınıf arkadaşı Jang Geun-Won’a yumruk atar. Jang Geun-Won’un babası, Park Sae-Ro-Yi’nin babasının işlettiği restoranın sahibidir ve Park Sae-Ro-Yi’nin oğlundan özür dilemesini ister. Park Sae-Ro-Yi oğlundan özür dilemeyi reddeder. Bunun üzerine, Park Sae-Ro-Yi okuldan atılır ve babası da işinden kovulur. Aradan çok geçmeden, Park Sae-Ro-Yi’nin babası, Jang Geun-Won’un neden olduğu bir trafik kazasında hayatını kaybeder. Deliye dönen Park Sae-Ro-Yi, Jang Geun-Won’u döver ve sonunda hapse girer. Hapisten çıkınca, Jang Geun-Won’dan ve onun babasından intikamını almak için sahip oldukları restoran zincirini yok etmeye karar verir. Seul’un, Itaewon bölgesinde bir Danbam adında bir restoran açar. 
Yeni arkadaşlarında eklenmesi ve Danbam'a gelen yeni çalışanlarla olaylar gelişir... 

Yanii aslında tabiri caizse her şey bir yumruk ile başlıyor...
Webtoon'dan uyarlanan dizi, zengin ve güçlülerin diğer insanlar üstünde kurduğu üstünlükleri ve onların hayatlarındaki etkilerini anlatan etkileyici bir yapım aslında.
Ama dizi entrika doluydu bir yerden sonra ''yeter ulan bir şey olacaksa olsun'' dedim ama son bölümde bile öyle çok bir şey olmadı beklentilerimin çoğunu karşılamadı yani.

Park Sae Ro Yi (Park Seo-Joon) sosyal ilişkilerde pek iyi olmayan idealist bir karakter. 

Acımasız dünyanın kurallarına uymaktansa sonuçları ne olur olsun kendi bildiği ve istediği gibi yaşamayı tercih ediyor. Ama bana sorarsanız hayatındaki bu tercihler ''keşke yapmasaydın be'' dedirtti bana. Jang ailesinin ona yaşattıklarının intikamını almak için bir bar açan ve zorluklarla karşılaşsa da asla pes etmeden emin adımlarla ilerleyen genç adamın idealist duruşu gerçekten etkileyici.

Park Seo-Joon dövüşçüsünden, CEO'suna her türlü role mükemmel bir şekilde hayat veriyor, yaşatıyo yani o rolleri bize. Ama ilk defa bu tarz bir rolde görüyoruz ister saç şekli olsun ister canlandırdığı rol olsun ekran başındaki biz seyirciler için bir ilk oldu bu. 

(Saç şekli beni benden aldı 😢 ilk gördüğümde ne etmişsin aşkım kendine diye ağlamıştım ama olsun dizi beni avuttu)  

Diziye ön yargıyla başlayanlar olabilir (benim gibi ) ama bu önyargıyı yenelim bu güzel diziyede şans verelim. Dizi ilk bölümde beni acayip etkiledi hatta favori dizimi buldum dedim ama pek öyle olmadı. Bir yerden sonra sarmadı açıkçası yarıda bırakmaya karar verdim ama diziye Kim Da-Mi için devam ettim diyebilirim(bu kız bir harika dostum).İlk başta ona ısınmayabilirsiniz tarzı size farklı gelebilir ama gerçekten çok harika bişi. Kız gerçekten rolünün hakkını verdi. Ve başrolümüze olan desteğini ayakta alkışladım sonuçta beni sevmiyor diyip trip atıp vazgeçebilirdi ama yapmadı (tipik diğer başrol kızlar gibi yapabilirdi).
Ve lütfen görünüşüne aldanmayın. Kore standartlarına uymuyor olabilir ama bunu yapmayınız çepal.

İyice eleştirdikten sonra neden bu kadar beğendiğimi ve beni etkilediğini açıklayayım.

BU BİR İNTİKAM DEĞİL BİR BAŞARI ÖYKÜSÜDÜR.
Böyle kocaman yazıp direk söyledim ama dizi boyunca gerçekten de intikam değil de başarının nasıl elde edildiğini göreceksiniz. Ve beni bu kadar etkilemesinin neden ise aslında bu.
Türk dizilerinde çok görürüz özelliklede ''töre, kan davası'' tarzı şeyler çok izlemişizdir.
Bir çok kore dizisindede hukuk diye adlandırılarak bunu görüyoruz aslında ama 
Itaewon Class dizisinde gerekse başrol olsun gerekse yan roller hatta kötü roller bile intikam değilde istediklerini başarmanın peşindeler ve bu başarıyı elde etmek için nasıl azimle, birlikle çabaladıklarını görüyoruz.

Diziyi beğenmemin sebebi ise dizide her zaman başrol ön planda olmamış yani tek başına bırakılmamış. İlk başta da dediğim gibi dizi isminin hakkını veriyor. Baya bildiğimiz sınıf oluyorlar. Arkadaşlığın ön planda olduğu bir diziydi.

Kötü karakterlere gelecek olursak onlara o kadar saydırdım ki anlatamam yani öyle böyle değil. Buda rollerini ne kadar iyi yaptıklarını kanıtlar bence adamlar mükemmel oynamış. Diziye acayip güzel bir hava verip renk katmışlar diyebilirim.

Yan rollere diyecek lafım yok zaten hepsinin bir hikayesi var ve hepsi gerçekten çok iyiydi.Dram ve bol entrikalı bir diziydi güzel mesajlar edinebileceğimiz bir yapım izlemekte fayda var.Şimdiden izleyecek olanlara iyi seyirler.


Alta fragmanları ve aşırı beğendiğim dizi müziklerinden bir kaç tanesi bırakıyorum. 
Kendinize iyi bakın bugünlük bu kadardı. Sizi seviyorum muah💕...

        FRAGMANLAR        






          DİZİ MÜZİKLERİ          

Lee Chan Sol – Still Fighting It
Bu şarkı ister anlamı olsun ister ritmi her açısıyla beni çok etkiledi.

Gaho – Start
Bu şarkıyı dineleyince bana bir enerji geliyor, kendimi yeniden keşfetmişim gibi hissediyorum...

Ha Hyun Woo – Diamond
Bu şarkıya diyecek lafım yok bayıldım bana iyi gelen, güç veren bir şarkı oldu...


Sondia – Our Souls at Night
Kızın sesi bana çok huzur verdi...


The Rose – You Make Me Back
İsminde de dediği gibi ''beni geri döndürdün'' çok iyi şarkı...


V (BTS) – Sweet Night
Tae-hyung ve Park Seo-Joon'un arkadaşlığını tekrar kıskandım,
sürpriz yapıp bir şarkıyıda o seslendirmiş. Çok güzel seslendirmiş...

Şimdilik bu dizi müziklerini bırakıyorum buraya diğer şarkıları da isterseniz yorumlarda belirtin seve seve sizin için geri kalan tüm şarkıları eklerim.
 Bir sonraki dizide görüşmek üzere...


Hoşuma Giden Bazı Fotoğrafları Sizin İçin Derledim
Bu Fotoğraflarla Veda Edelim ''Sizi Seviyorum''